Gästbloggare #2

Hej!

Jag heter Tess och bloggar på www.egnaponnysar.blogg.se . Marks är en 12 årig arabkorsning som jag har ägt sedan den 9 oktober. Denna tid har det både var motgångar och framgångar. Vi har verkligen varit med om allt, barbackaritter, ponnymammor, fälttävlan. Som sagt you name it. Nu till det jag tänkt skriva om vår historia ihop.

Jag fick Marks i oktober då jag köpte en svår ponny som var seg, men jag kände det var rätt när jag provred han var det rätt. Den känslan jag fick när jag såg han var otrolig! Men jag köpte han dock folk sa jag borde köpa en pigg hopponny då jag var en hopptjej. Men jag köpte han och trodde det skulle vara en lätt väg. Men första månaden gick han knappt i form och ännu mindre framåt! Jag grät minst 1 gång i veckan p.g.a jag kände mig så dålig... Sen kom snön och vi busade mest, men det började släppa lite. Tiden gick och vi hopptränade varje onsdagar. Som ni nog förstod så funkade inte heller hoppningen? Men ändå lyckades vi ta oss runt en 80 bana på klubb men jag var så lycklig den dagen. Det var förklass till KM för privatponnysar, men jag var så lycklig då. Vi var dubbelnolla! Som toppen på dagen vann jag den klassen. Efter ett tag orkade jag inte hoppningen när Marks bara stannade.

Då sket vi i hoppningen och red mycket dressyr för min underbara dressyrtränare Berit. Innan det red vi för en tränare, sjukt duktig men hon tävlar högt så hon har inte så mycket tid... Men just där släppte nån Marks blev finare i dressyren och vi kom runt i ett normalt tempo. Dock så fick han under denna perioden en broddskada vilket gjorde han fick stå 2 veckor, med mycket promenader men det gjorde så Marks och jag kom nära varandra. Efter detta satte vi igång han och han var så fin. Tiden tuffade på vi tränade mycket dressyr och han blev fin. Jag ingick i DIV3 laget för BRS i dressyr, men för några veckor så på ett träningsläger på Botkyrka skulle vi hoppa seriöst för första gången på länge.

Marks hoppade 90 / 1 meter banor felfritt, min duktiga hopptränare sa t.ex. " detta är en ny ponny Tess", "Ni är helt grymma ihop!". På dressyren körde vi LA övningar och detta var verkligen en milstolpe. Men 2 dagar innan lägret började hände det bästa, vi fick 68,57 i en LC:2 som räckte till en andra placering. Detta var lite om oss och hoppas du forsätter följa vår vandring mot fälttävlans toppen på www.egnaponnysar.blogg.se
På bilden är jag och min älskade ponny, som enligt mig är så nära perfekt man kan komma!

/Tess

Tipsar alla om den här bloggen, ett helt fantastiskt ekipage! ♥
Vill du gästblogga?
Skicka ditt inlägg till Amanda96_9hotmail.com!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0