Hästarna 1/8

Qlementine & Kiwi: Promenad i skogen i ca en och en halvtimma - två timmar. Trötta & svettiga hästar!

Trevina & Lucky: Red i skogen, en jättehärlig bokskog, bra klättervägar så det gjorde vi. De fick ta i ordentligt! Finns två stockar uppe vid toppen av backen på en härlig stig man kan hoppa över. De är ca 50-60cm höga. Var fegis i början då jag inte känner Lucky ordentligt ännu så travhoppade bara ;) Sedan red vi och klättrade på ett annat ställe. Hästarna fick verkligen jobba idag och det var härligt. Lucky brukar bli lite pigg enligt ägarna på ängar os.v. så när vi kom ner för den långa backen måste man gå på en äng för att komma till vägen hem. Så han blev lite trippig, men gjorde inga försök till att sticka iväg eller så, utan trippade där. Jag gjorde inte så mycket då jag är rätt van vid Moa & Trevina när dom gör så, då blir det bara värre ifall man tar i tyglarna. Så hade halvlånga tyglar och sedan var det bra med det! :) Dessutom har han trampat av sig båda bakskorna, så tog det väldigt lugnt och i princip ingenting på grusvägarna.

Ser ut som att jag har världens ojämnaste ridläder, det har jag inte. Han skjuter över mig lite :P

Jag ser jättesur ut, men mamma fattade inte hur hon skulle göra. Hade långzoomen på.. :P
Bytheway passade min pessoa! göööööött!

Kommentarer
Postat av: emma

vadå pessoa :P?

2011-08-01 @ 21:35:52
Postat av: sanna - hästblogg!

Vilken fin häst! Ras? :)

2011-08-02 @ 22:38:52
URL: http://sasasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0