Min & Trevinas historia.

Jag har innan skrivit min & Qlempans historia, här är min & Trevinas! Kommer även om Kiwi ;)

Trevina har vart Nathalies häst så länge jag kan minnas, och jag träffade henne första gången när jag red Ellen (Babycham), alltså Trevinas mamma. Då stog de ute på Nathalies mammas gård. Trevina var knappt hanterad då. Jag höll inte på så mycket med henne då jag bara hade ögon för Ellen..

Bakom Ellen ser ni en glimt av Trevina ;) Ser ni hur ljus hon var?!

När Ellen flyttade ut till Lycke, så flyttade jag med. Det var alltså så jag "kom" till det stallet. Trevina stannade kvar på Överön. När Ellen avlivades ( :'( ) och jag fick Qlementine så flyttade vi Qlempan till Dammen där Trevina nu stog.  Jag red med Nathalie ut, jag red på Moa & hon på  Trevina för att Trevina skulle få vänja sig vid skogen os.v. Hon var inte rädd över huvudtaget om Nathalie, hon gick rakt på pinnar, så Natta fick akta sina ben ;) När vintern kom så tog vi hem Qlementine & Zenitha (Ellinors f.d foderponny) så flyttade Trevina till Lycke. Då åkte jag ibland och red Trevina för Nathalie, både med Natta och utan. Jag hopptränade henne och det gick jättebra.



När sommaren kom därefter så flyttade vi ut hästarna på sommarbete i Lycke. Då började jag att rida Trevina mer & mer. Men då hade Ellinor tappat sitt intresse så då hade jag även Zenitha en del så jag hade inte så mycket tid. När Zenitha åkte innan vintern så gick Qlementine på lösdrift med Trevina. Då red Patricia henne och var ute på clearrounder os.v. Jag red Trevina någon gång ibland bara..
Någonstans där imellan gick även Trevina hemma.

Men tillbaka till vintern, som sagt så red Patricia henne och jag hade "bara" Qlementine. När Patricia sedan fick sin egna ponny sommaren 2010 blev Trevina "min" igen. Jag har alltid gillat Trevina, men jag har aldrig verkligen lärt känna henne, utan det var därefter, efter sommaren 2010 som Trevina och jag lärde känna varandra. Den 1 Mars 2011 fick jag henne på halvfoder, och därefter har vårat band bara blivit starkare.

Såhär hade jag aldrig ridit henne innan, jag vågade inte lita på henne då jag är en fegis.

Nu kan jag rida barbacka, utan hjälm, hoppa, rejsa, jag kan nästan göra allt då jag vågar lita på henne. Hon litar på mig. Vi kan busa, vi kan sticka iväg i 110km i timmen och jag vet att jag får stopp (någon gång.....). Hon är en riktig bushäst som kan bocka & ha sig, men jag vet att hon inte vill kasta av mig. Jag skulle inte våga tävla gymkhana på henne innan, jag skulle aldrig våga hoppa 1,15 som är vårat rekord innan. Det är nu vi har kommit på varandra & jag skulle inte vilja byta bort henne mot någon annan. Hon & Qlementine är världens bästa hästar och jag kan verkligen inte beskriva med ord vad de betyder för mig.

The worlds greatest



Kommentarer
Postat av: Malou

Sv: tack Amanda! <3 jag tror jag har gjort det men gör det gärna igen! :D

2011-08-07 @ 09:14:58
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: hahah tack Amanda igen :P men grym fotograf vet jag inte xD

2011-08-07 @ 09:15:38
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: TeamFE: Emma Fredén

Vilken fin blogg! :D

2011-08-07 @ 09:28:42
URL: http://teamfe.blogg.se/
Postat av: Sofie

Trevina är verkligen en supersnygg ponny ! :)

2011-08-07 @ 21:06:26
URL: http://vildcheyernaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0