Dressyrlektion 21 December

Bilderna är kassa pga att Emelie fotade med det lilla objektivet och jag var tvungen att zooma in på bilderna på datorn. Därför kass kvalité.

Eftersom det var evigheter sedan jag red lektion och Lucky var stel efter att han har tagit det lugnt ett par veckor så körde vi bara igenom skänkelvikningar, öka & minska volten för att mjuka upp honom. I början var det som att sitta på en planka men i slutet var han riktigt fin! Skänkelvikningarna åt höger var lite sega men vänster gick jättebra! Ska försöka rida i paddocken nu innan lektionen på onsdag igen, då ska vi göra lite bom-övningar! Red i ca 40 minuter och jag är nöjd med ridpasset. Hade inte förväntat mig så mycket eftersom han ändå vilat i 4 veckor ungefär. Inget hårt eller krävande utan bara lite lösgörande.












Kommentarer
Postat av: Maya

Fin blogg! :)

Om du vill får du gärna fråga en fråga i våran frågestund. Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer :/

2011-12-22 @ 12:42:47
URL: http://jemfotoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0