Ridit o.s.v

Hej! Glömde av att uppdatera, men efter senaste uppdateringen stack jag ut och red på Trevina. Vi hade den gröna outfiten då jag har en matchande piké till. Så tänkte först rida dressyr men tanken försvann ganska fort. Hade ingen som helst ork för det idag, så blev en lullilull ridtur i skogen, busade lite på vägarna och hade sedan en kort galopp-träning uppför den långa sega backen. Svettig blev hon, men minst lika pigg som innan. Mongo-ponny! Tog kort på våran outfit, men jag orkar inte ta mig upp ur sängen och hämta sladden, sorry! ;)

Kom precis på att ni vet ju inte alls någonting om min nya outfit! Haha, här är den. Kommer upp mer vad jag köpte på Hööks imorgon!

Efter jag tagit hand om Qlempis, Trelle & Kiwi åt jag snabbt och sedan gjorde jag och Tuva iordning Teddy. Blev samma outfit som hon hade förra gången jag var med henne. Alltså den rosa fast denna gången utan huva. Hon fick hoppa upp själv (fast jag höll i henne) och sedan bar det av! Vi skrittade och sedan travade vi. Försökte träna på att rida lätt, och hon klarade det i flera steg!! :D Så då nöjde vi oss med att träna på det. Hon får inte tycka det blir tråkigt :P Eftersom jag har planerat att hon & Teddy ska få vara med på en "hopp-tävling" den 7Augusti måste de träna, så tog fram en pinne som var ca 20cm hög som de fick "skutta" över. Teddy gick mest men Tuva var modig och vågade! Så duktiga. Sedan fick hon även sitta baklänges, göra "huvud, axlar, knä & tå", alltså lite balansövningar. Efter ridpasset tog hon av sadeln, spände upp sadelgjorden, tog av alla lindor och lindade ihop dom. Därefter smörjde hon in hans eksem och satte på flughuvan, red ut till hagen. Är hon grym eller vad för att vara 3 år gammal??

Nu har jag precis gått upp ur badet och lagt mig i sängen. Har drömt om underbara Lucky! <3

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0