Text 12/7-11

Jag vaknade vid 11:50 och såg att Nathalie & Amanda hade skickat sms.

Jag sprang upp & ner för trappan och jag kändes FIT FOR FIGHT!
Amanda var påväg med bilen för att hämta mig & transporten, jag sprang nerför trappan, tog på mig jeansridbyxorna, pikén, ridstrumpor och drack nyponsoppa & proviva. Borstade håret och tänderna och packade ner kameran, pass och pengar. Sedan kom Amanda och vi kopplade fast transporten och åkte till stallet. Nathalie & Felicia hade badat Trevina som var ett ler troll. Putsade mina stövlar som var (heheheheh..) fulla med kräk... Japp! Ni läste rätt! Så fick skrubba dom, och putsa träns, sadel, os.v os.v.. Natta & Amanda var rena MONSTER! ALLT skulle putsas, oavsett ifall det var rent! Galna var dom.. De lindade iallafall Trevina och så packade vi in allting i bilen.

Så var vi påväg till Orust! Stannade till i Kärna för att köpa proviant på vägen ;) Stannade i Ytterby för att hämta Lena, stannade på City Gross för att Lena skulle ta ut pengar, sedan stannade vi inte mer. Rockade loss till Veronica Maggio och sedan åkte vi fel påväg till Orust för att vi helt glömt bort att kolla vägbeskrivning. Som tur var kunde Amandas kompis den och vi kom rätt. Vi kom dit halv 4 och sekretariatet öppnade 4. Så blev kiss-paus och sedan en lugn stund. Vi gick sedan till Trevina och knoppade henne. Eller ja, Lena & Natta gjorde medan jag & Amanda visade pass, anmälde oss och gick banan. När vi sedan skulle ta ut henne visade det sig att vi hade glömt tränset. Som tur var fick vi låna ett träns, ett remont, gud! Tur att nosgrimman var för stor, så därför hon inte har någon nosgrimma på bilderna.

Så in på framridningen, kändes jättehärlig! Hon var med mig hela tiden, lyssnade på mina hjälper. Hoppade fram och jag var inte ens osäker = hon var inte tittig. Sedan in på banan, vi travade runt en sväng så att hon skulle få vänja sig lite, all min nervositet släppte totalt och det enda jag kände var "nu jävlar visar vi dom Trelle!". Red mot första hindret och hon hoppade som jag vet inte vad. Hon hoppade verkligen som en klocka ♥ Felfri runda! :D

Andra rundan gick också kanon ♥ Hon lyssnade helt på mig, fast kändes lite stark ibland. Men hon var med mig hela tiden och vi kom perfekt på alla hinder. Skulle kunna rida denna rundan om & om igen. SÅ UNDERBAR! ♥ Världens finaste häst, gud så duktig!

Finaste Trelle

Man fick typ välja vilka rosetter man ville ha, och Natta köpte rosetterna, så då tog hon en blågul & en blåröd. Gick och bytte efter vi tagit alla bilder, bytte bort den blågula mot en till blåröd. Tycker inte det är så kul att ha en blågul rosett fastän man faktiskt inte har vunnit. Ja ni fattar ;) Blårött är mer clearround.

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

vad jobbigt att glömma träns :(

2011-07-13 @ 20:48:09
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0