Gästbloggning @ Jessie

Hejsan alla Amanda-fans, Jessica heter jag och jag fick i uppgift att gäst blogga os Amanda nu medan hon är borta!

Som jag sa så heter jag Jessica och är ca 157/158 cm lång. Jag är, sedan 1 dag tillbaka 15 år och finns till på bloggen dressyrfjollorna.blogg.se. Jag bor i den yttepyttelilla staden Ljungskile som ligger alldeles norr om Göteborg.
Jag är, som ni kanske redan förstått en hästtjej så att det står härliga till, och vad är inte en hästtjej utan en häst?
.
Jag har just nu 1 egen häst, varav jag inom några dagar (hoppas jag) ska köpa en till.
Min nuvarande häst heter Zhaalaga och är ett renrasigt arabiskt fullblod på ståtliga 18 år. Zhaalaga har jag haft i lite över två år nu och försökt tävla med, men jag har nu insett att hon inte klarar av det eftersom hon är och har varit till och från, halt. Zhaalaga är 144.1 cm hög, alltså D-ponny och lite för stor för mig egentligen.
.
Med Zhaalaga har jag gjort allt, verkligen allt med! Vi har badat, hoppat, dressyrat, (?) tävlat, vart på ridläger, ridit i grimma och grimskaft, ridit utan någonting, rejsat, tricktränat, löstränat, ja ALLT, hon är verkligen som en hund, världens snällaste och följer en vart man än går. Som jag sa så har jag ju tricktränat en del och dessa tricken kan hon: Buga, puss, "hoven" och kramas, detta passade jag på att lära henne i vintras när det var omöjligt att rida.
Hästen som jag förhoppningsvis ska köpa inom en snar framtid heter Jasmine girl och henne håller jag på att rida just nu.
Från början så var det egentligen meningen att jag bara skulle vara med i div III dressyr med Jasmine istället för Zhaalaga eftersom hon blev halt, men nu så är det antagligen så att jag ska köpa henne istället.
.
Jasmine är renrasig Welsh av cob typ och är en maxad C-ponny, alldeles lagom för mig alltså!
Som jag skrev så var jag med och tävlade div III på Jasmine, (dock inte första omgången) och redan på första tävlingen så vann vi båda klasserna som gick i Lc:1 på 69% och 75% vilket var jättekul eftersom det var Jasmines första lokala i hela hennes liv! Dock kan hon inte stå still på prisutdelning utan håller på och kan inte stå still.



Det var en liten del ur mitt liv, så nu får vi hoppas att Amanda har det super kul på sitt ridläger!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej. Vill du vinna ett dressyr schabrak? :)

Var då med i min bloggtävling:

http://louiseoden.blogg.se/2011/june/tavla-om-ett-schabrak.html#comment



Fin blogg :)

2011-06-19 @ 12:48:07
URL: http://louiseoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0