Kiwi

Blev ett väldigt snabbt inlägg då jag knappt kunde fatta själv när jag skrev inlägget om mitt hästköp. Ska förklara för er så ni hänger med i mina hastiga svängar..

Först åkte jag & mamma till hästarna när hon kom från jobbet, så bytte vi hage till Qlementine & Trevina, jag hjälpte Natta att fixa åt Rebell os.v.

Mina fina prinsessor!

Iallafall kom Cissi upp till stallet och vi började prata om C-ponnyn som bodde tillsammans med Teddy (shettisen som Cissi & Tuva ska köpa) och vi fick en vild idé om att jag & mamma skulle köpa henne istället. Och vips så satt vi i bilen påväg att åka och titta på dom. När vi kom fram såg vi henne, jag blev helt såld. Mitt hjärta bara smälte. Hon heter Kiwi som ni säkert vet, och är moster till Qlementine och halvsyster till Monark. Hon är 7 år gammal och fux, en vit bakstrumpa & en identisk lik bläs som Qlementine. Iallafall blev både jag & mamma helt förälskade i henne. Hon är Welsh av Cob-typ, men är MYCKET smäckrare än Qlementine & Trevina. Hennes morfar är även pappa till Babycham, så i henne får jag en blandning av Qlementine, Trevina & Babycham! Hon är chippad, har pass men de har inte vaccinerat henne på 2 år, alltså måste vi grundvaccinera henne. Hon har inte heller ridits på två år och jag ska alltså börja med att tömköra, longera och gå på promenader med henne så hon först och främst får vänja sig vid mig, miljön och vid att få röra på sig igen. Hon är otroligt mysig, jag gick in i hagen och det första hon gjorde var att trycka ner huvudet i min famn för att jag skulle klia henne. Gulle häst alltså!

Jag verkligen LÄNGTAR tills hon kommer så att jag kan få sätta saxen i hennes man..

Fina ponny!

Hennes nuvarande ägare. :)


Annonsbilden.

Så himla gullig familj alltså.. Mamman berättade att när döttrarna valde bilder hade de valt de fulaste bilderna bara för att ingen skulle vilja ha dom. Känner mig så elak att jag bara kommer och "tar" dom.. Fast det är ju ändå bättre att vi "tar" dom då vi bor 10 minuters bilväg ifrån dom. :) Annars skulle några från Vårgårda komma, och det är ju lite längre.. ^^

Hon kommer iallafall på TISDAG nästa vecka, vill ha henne nu! :''(



Kommentarer
Postat av: Hanne

Man får väl helt enkelt säga GRATTIS! :D Så söt var hon!<3

2011-05-17 @ 13:36:13
URL: http://coronaonslow.blogspot.com
Postat av: Natalie

Vad roligt :) ska du ha den till gymkhana ? :)

jättesöt btw

2011-05-17 @ 21:41:29
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: Jessie

Grattis Amanda ! :D <3

2011-05-18 @ 09:30:59
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0