Presentation

Antar att jag får presentera mig själv & mina hästar.. :)

Jag heter Amanda och jag fyller 15 år den 13 Juni. Jag bor utanför Göteborg med min mamma & min låtsaspappa och min pappa. Alltså, mina föräldrar är skilda. Mina intressen är hästarna, fotografera & vara med kompisar! Jag älskar även musik och mina favoritlåtar varierar ofta. Just nu är det Famous Girl - Romeo & Sean Kingston. Tillbaka till mina intressen, så har jag en egen ponny som heter Lyckås Qlementine och en foderponny som jag delar med min halvsyster som heter Trevina. Jag fotograferar med en Nikon D90 som jag fick i julklapp 2010 av min pappa. Min familj är väldigt stor, jag har 6 syskon (hel & halv inkluderade), 1 pappa, 1 låtsaspappa, 1 mamma & ja en hel hög med övriga släktingar. Mina systrar heter Nathalie (ägare av Trevina, halvsyster), Anneli & Ylva (tvillingar, halvsyskon), Emelie & Ellinor (helsyskon). Mina halvsyskon är alltså barn till Ulf som är min låtsaspappa. Vi säger att vi är riktiga syskon eftersom att vi har levt hela våra liv tillsammans (mamma & Ulf blev tillsammas när jag var 3 år gammal.)

Me.

Foto ^^.

Lyckås Qlementine heter då min fina ponny. Hon är en c-ponny på 1,35 cm. Svartbrun med 2 vita bakstrumpor & bläs. Hon kallas för Qlempan då Qlementine är lite kämpigt att ropa varje gång. Hon är en Welsh av Cob-typ och världens goaste ponny. ♥ Qlempan fyller 9 år den 18 Maj och jag har ägt henne i 3 år den 28 Maj. Jag kommer aldrig att sälja henne för hon är mitt allt, min ögonsten. Vi har tävlat 12 clearrounder & några gymkhanatävlingar. Nu har vi slutat med gymkhana och ska satsa på hoppning, dressyr & fälttävlan när hon är frisk.
Just nu är hon skadad & har vila. Ska snart på återbesök.



Min foderponny heter då Trevina. Hon är halvsyster till Qlementine (de har samma pappa). Trevina kallas för Trelle eller Minken. Hon är en fux med bläs, en vit bakstrumpa & en krona fram. Trevina är 7 år gammal, hon fyller år i Augusti. Med Trevina tränar & tävlar jag någon tävling/träning i Gymkhana när inte Nathalie kan. Annars satsar vi på hoppning & dressyr. Vi ska även testa på fälttävlan & ponnygalopp i sommar. Trevina & jag har bara tävlat 1 clearround än så länge, men fler ska det bli. Jag har haft henne på foder sedan den 1 Mars 2011.




Kommentarer
Postat av: @TThereseBieber

så, nu har jag checkat in din blogg, fin var den ;-) see ya on twitter!

2011-05-06 @ 00:45:34
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Jag försöker svara på alla kommentarer, men Tiara har tom. en egen kategori på bloggen, så det är bara att läsa om henne där ;)

En ridskoleponny som jag har ridit en hel del..

2011-05-06 @ 01:04:22
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hej jag ska bara berätta en sak att Qlementine står på vår ridskola och ska få föl i maj min ridskola ligger utanför Lidköping ridskolan heter kyrkobacka jag ville bara berätta det för dig och om du ser det här kan du Järna svara 😊

2014-10-07 @ 21:19:38
Postat av: Michelle

Hej jag ska bara berätta en sak att Qlementine står på vår ridskola och ska få föl i maj min ridskola ligger utanför Lidköping ridskolan heter kyrkobacka jag ville bara berätta det för dig och om du ser det här kan du Järna svara 😊

Svar: Hej! Ja jag vet :) Jag var och hälsade på henne i somras faktiskt! :D Tack vad söt du är som skrev det här.
Bloggar nu mer på http://karnaeliten.se
Kram Amanda
amanda josefsson

2014-10-07 @ 21:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0