Rebellen

Idag när jag & Ida kom till mitt stall började det regna, så vi skulle ta på hästarna täckena, och då såg vi att det formligen SPRUTADE blod ur benet på honom, så Ida tog av sig sin strumpa för att ha ett tryck. Jag sprang iväg för att be Cissi om hjälp, men hon var inte hemma. Försökte ringa mamma & Natta men min mobil dog. Så jag sprang upp till Bosse. Vi sprang ner för att hjälpa Ida. Hela hennes strumpa var nerblodad och hon hade tagit sin systers tröja som även den var helt nerblodad. Så jag slängde av mig min tröja och gav den till henne för att trycka. Alltså förstår ni hur mycket det blödde? Det var lixom en fontän ur benet med bara blod. Bosse hämtade iallafall bandage och tryckförband och ringde mamma, för min telefon dog ju så jag kunde inte ringa dom. Vi fick stoppa blodet och gick upp med honom till stallet så mamma och Natta kom inte alls långt därefter. Vi försökte i ca en timma att få tag på jourhavande veterinär. Vi fick tag på Lisa som skulle avliva en ko som brytit benet och skulle komma så snabbt hon kunde. Under tiden blödde han igenom 2 tjocktröjor, 3 t-shirts och massa bandage + silvertejp. Så jag & Ida slängde av oss alla kläder och stog i BH. Helt galet vad mycket blod det var.. Ida tog kort på våra kläder, men de får ni säkert se imorgon.. Till sist kom veterinären (efter 4 timmars väntan).. Hon gjorde rent, kollade hur djupt det var och rakade honom.. Sedan sydde hon ett kors-stygn.. Oaaj vad hemskt det var.. Han fick även stelkrampspruta och lugnande.. Lilla killen! <3

Nu har han boxvila i en vecka och ska sedan stå i en liten rasthage..

Rebell med våra tröjor os.v. på.. Det är blod på hela hoven os.v.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl ~ Hoppbloggen~

Usch vad läskigt :O



Tips och trix på hoppbloggen

2011-05-16 @ 13:21:55
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0