Resultat 5/11

Framridning:
Han var helt loj & seg, vet inte ifall det var att han inte är van vid sådant underlag men fick knappt fram honom så var tvungen att gasa rejält för att få en reaktion. :/ Blev inte mycket dressyr-framridning där inte, men det behövdes inte senare heller. Det viktigaste på hans framridningar har jag märkt är att han tänker framåt hela tiden. Han får absolut inte somna.

Jag & Lucky ♥

Patricia & Tjalle ♥

Jag & Lucky, Malou & Deddan ♥

Mikaela & Jasmine ♥

Första rundan, 70cm:
Gick inte alls bra, jag var ofokuserad men vi kommer över med ett litet kråkhopp på första hindret, glömde av att driva så en vägran på andra hindret, resten flöt på sådär och sedan ett stopp på sjätte hindret. Kom alltså inte till omhoppning (var tvåfas eller vad det nu heter ;D). Är inte alls nöjd med den rundan. Pga hans seghet på framridningen så visste jag inte om jag skulle hoppa bara en runda eller en gång till, men eftersom det gick så dåligt så ville jag hoppa en till.

Andra rundan, 70cm:
Då vi var lite stressade att komma hem så hoppade jag 70cm igen. Fick igång honom redan innan första hindret och rundan flöt på så jävla bra! Han hoppade grymt bra och vi fick tiden 15,* (minns inte).Men tyvärr räknades inte tiden utan det var om man hade hoppat två felfria rundor vilket vi inte hade ^^, så vi kom delad 3 plats med Malou!

En något oskarp film pga att min mamma ALDRIG kan lära sig hur man gör för att fokusera, trots att jag lär henne VARENDA gång och hon kan när jag visar, men aldrig när jag ska rida. Åh, så jävla irriterande!!! :P

Kommentarer
Postat av: Linnea Philipson - Hästblogg

Fin blogg, header är grym! :)

2011-11-06 @ 12:50:47
URL: http://linneaphilipson.devote.se
Postat av: Sara

varför har du lagt upp en bild på när mikaela skrittar Jasmine? hon hoppade ju inte ens

2011-11-07 @ 23:54:52
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0