Vad en bra blogg ska innehålla

Vad ska egentligen en bra blogg innehålla för att vara läsvärd för mig?

Först och främst är första intrycket otroligt viktigt. En snygg header med fina färger, att gå in på en blogg med starka skrikiga färger och rörig header gör mig inte lockad på att läsa inläggen.

Inläggen ska innehålla kvalitéts texter, alltså inte meningar som är röriga utan man ska följa en röd tråd hela vägen till inläggets slut. Använda punkter, lagom mängder med smileys. Det räcker oftast med en smiley i slutet av inläggen.

Bilderna ska vara hänga ihop med inläggets text, vara klara bilder och ha god kvalitet. Det ska verkligen inte vara för många bilder då man tappar intresset, inte för lite bilder heller. Det ska vara lagom. I ett inlägg tycker jag att runt 8 bilder är lagom. Det beror ju också på vad det är för bilder såklart.

En blogg jag tycker uppfyller mina tycken för en bra blogg är Josefines blogg.
Hon skriver på ett bra sätt och man blir helt fast i hennes inlägg, hennes bilder är helt fantastiska & headern är KLOCKREN. Jag brukar inte gilla animerade designer, men hennes är jättesnygg! Och har man en tvilling till Trevina så har man ju också en übersnygg häst!

En blogg jag inte tycker uppfyller mina tycken för en bra blogg är faktiskt Dressyrmupparna.
Jag ogillar deras sätt att skriva inlägg på, de skriver att det verkligen är självklart att de är störst i hästbloggvärlden. De sjönk rejält i mina ögon när de var tvungna att bevisa att deras blogg är störst när Nellie skrev att hon hade haft 11 000 besökare på sin blogg. Hon är 11 år - dom är runt 18.. Deras inlägg handlar i princip enbart om deras shopping, att de tjänar pengar på bloggen os.v. Det är lite dött på Dressyrmupparna just nu, hoppas de snart är backontrack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0