Gymnasie-tänk

Vet inte riktigt hur länge jag bara satt och glodde på den tomma rutan där man skriver inlägget. Vart ska jag börja med alla mina tankar & funderingar? Hur ska jag skriva så att ni kan förstå? Jag ska göra så gott jag kan, so here we go!

Jag vill gå på Sveriges ridgymnasium då det lät helt sjukt roligt, men tror jag vill gå där för att det verkar just R O L I G T och man bor där på internat med sina vänner, inget annat. Vad kan man bli efter man har gått ut där? Ingenting som jag egentligen vill bli.

Jag vill gå på Kitas, samhäll och lägga till webdesign/foto och hästarna, för att det är en friskola, goa tider och har enbart hört gott om den skolan. Men jag vill inte gå i Göteborg egentligen.

Jag vill gå Estet (Musikal) på Mimers och lägga till foto i 2an.
Jag vill gå Estet (bild/foto) på Mimers.

Pratade med tre killar som gick på Musikal på Mimers och de sa att det fanns på riktigt ingen bättre utbildning att gå. De var seriösa ;) De sa att det enda som var kasst med den skolan var maten, men de ligger ju i Kungälvs centrum så är ju lätt att köpa på t.e.x Maxi. Men att de har 8 ämnen där det är musik & lärarna var väldigt engagerade i eleverna.

Vad vill jag bli?
Jag vill helst av allt bli journalist och fotograf, men vet inte hur mycket jag tror på den drömmen längre. Är jätteont om BRA jobb för bra tidningar. Jag har absolut inte en aning om vad jag ska ta mig till med alla mina tankar, hatar att jag nu har börjat tveka för journalist-linjen, förrut har jag vart så säker på det. Men nu? Som tur är så ska jag snart prata med SYV:en, skönt. Då kan han hjälpa mig att reda ut mina tankar.

Kommentarer
Postat av: ida sandberg johansson

skrev precis ett gymnasieinlägg på min blogg och sen så går jag in på din precis efter så står det såhär. Jag har alltid velat gå på ett hotell och restaurang gymnasium men nu vet jag inte heller, allt detta är så in i bomben förvirrande!!!!!

2011-10-26 @ 15:54:41
URL: http://idaasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har tur som har några år kvar på mig, men jag vill gå på ridgymnasium för att det verkar riktigt roligt, men däremot så vet jag inte vad jag vill jobba med EFTER... Svårt ;)

2011-10-26 @ 16:33:20
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill bli polis o kan få ihop tillräckligt med poäng på denna skolan :D

haha man har rätt till alla universitet :D det är alltså som vilket gymnasium som helst :D:D

2011-10-28 @ 23:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0