♥ Sara, Soccan & Cabi ♥

Hejsan!

Sara Carlsson heter jag och för er som inte vet, så driver jag bloggen www.carlssonpataket.blogg.se.
Jag bor i Kalmar och har fyllt 18 år i augusti i år.. Detta innebär att jag, som alla hästmänniskor vet om, är inne på mitt sista ponnyår.

Min ena ponny, Soccan har jag haft i min ägo i lite mer än två år. Hon är en D-ponny på 144cm, född 1998. Hon har så många roliga personlighetsgrejer för sig så jag knappt kommer ihåg allt. Jag känner henne utan och innan och litar på henne. Det är många saker jag aldrig skulle göra med någon annan häst än henne. Hon älskar att hoppa på gräs (helst i ösregn), det är nästan det bästa hon vet.. haha. Vi tävlar just nu hoppning upp till LB och dressyr upp till LA.
Och Soccan är även till salu, så om någon är intresserad, är det bara att höra av sig.


Nytillskottet är krutpaketet Cabi (även känd som Pricken). Han är en sexårig C-ponny, troligtvis renrasig knabstuper. Honom köpte jag i somras som ett litet projekt. Föll pladask för hans utseende och personlighet. Han älskar att hoppa och studsar och far omkring i full fräs. Vi jobbade massor med lydnad och attityden mot hinder och det blev en enorm förbättring på de veckorna jag hann rida honom. För efter ca fem veckor jag hade köpt honom, skadade han sig i hagen och drog på sig en rejäl hovbensfraktur. Han har nu stått på boxvila i två månader och ska göra det minst lika länge till innan han ens kan få komma ut i en liten hage. Våra planer på bland annat ungponny-sm, fick skrotas och nu får vi se hur lång tid det tar innan han blir frisk. Men han är underbar att hålla på med, vill ha uppmärksamhet och pussa på alla ^^

Vi håller till på Kalmarbygdens Fältrittklubb en ridskola som ligger mitt i Kalmar, på en liten udde, som en oas bland alla hus.
Där har jag "bott" sen jag började rida. Där har jag lärt mig rida, börjat tävla och blivit kvar även som hästägare. Jag rider även lektion där nu igen, en gång i veckan, oftast på lektionsponnyerna/hästarna. Detta då jag vill rida så mycket som möjligt och rida många olika typer av hästar när man har chansen. Det är viktigt tycker jag, att inte bara bli insnöad på sin egna häst.

Jag har ridit och tävlat en mängd olika ponnyer och hästar genom åren, både ridskolans och privatägda.
Det medför att man får en himla bra erfarenhet med så pass stor variation på hästarna. Allt ifrån busiga småponnyer till stora välutbildade hästar.
Jag har lätt för att sätta mig på nya hästar och är inte rädd för utmaningar. Men det jag gillar bäst är ponnyer med lite krut i. Ston har jag också lite extra tumme med.
Utrustning och outfits är något som jag är smått beroende av, hehe. Det märker ni nog om ni börjar läsa min blogg.. Även om jag försöker att inte skriva om det allt för mycket.
Ett annat intresse som jag har är att fotografera. Jag har en Canon EOS 400D och ett telezoomobjektiv till den, som används mer än flitigt. Jag fotar hemma, på tävlingar och lite överallt :)

I min blogg så skriver jag om det jag tycker är intressant och inte en massa hokus pokus och fladder. Jag står för det jag tycker, men är inte sån så att jag inte kan ändra på mig om jag har fel. Jag försöker att hålla öron och ögon öppna för olika synvinklar på saker och ting och tar mer än gärna emot tips idéer och förslag på allt möjligt.
Att låsa sig vid sin egen åsikt och inte kunna ta emot kritik, det är inget jag står för. Öppenhet är en viktig prio.

Hoppas jag har fångat någons intresse att läsa denna ganska långa text och att det inte blev allt för tradigt, haha.
Kram Sara - carlssonpataket.blogg.se

Kommentarer
Postat av: alisha (:

Fin blogg! :)

2011-10-12 @ 08:21:44
URL: http://alishaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0