Goddag

Jag hann inte med bloggen igår, var knappt inne på datorn alls. Skolan var som den var, sedan åkte jag med SJ hem och vi kollade PLL och vid 6-tiden åkte vi hem till mig, red i paddocken och ACK så bra det gick. Jag förvånas varenda gång vilken superponny jag har hemma i stallet. Han var fram för skänkeln och lyssnade perfekt. Gjorde några skänkelvikningar, gick över två bommar och avslutade med att hoppa ett sockerbitshinder.

Luckys outfit! Schabrak & lindor - Schockemöhle, Ländtäcke - Okänt, Boots - Catago, Martingal - HL Equipment, Sadel - Pessoa, Träns - Ullared.

Här är min favorit-framridningsövning, haha! På bortesta sidan av paddocken, gör jag en volt och sedan gör jag en volt på varje sida i volten, precis som bilden nedan visar :) Det röda är "huvudvolten" och blåa är de små volterna i huvudvolten.


Nu har jag precis tagit spruta, jäääävlar vad ont det gjorde alltså. Patte var med mig inne hos skolsyster men fy vad nervös jag var. Det var inte långt till tårarna alltså. Usch! Kändes inte bättre att få höra innan att man kunde bli förlamad os.v. av dessa sprutor :s Är så jäkla spruträdd. Nu har jag iallafall tagit den, tog den först av alla 9or för att inte behöva höra sedan hur ont det gjorde. Men japp, nu ska jag sätta igång & jobba. Chiao.

Kommentarer
Postat av: Malou

Sv: haha han har ju blivit jätte lugn! :OO tycker jag i alla fall men det kanske bara är för att jag är van vid honom :P Taaacck detsamma! <33

2012-03-31 @ 00:09:30
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0