Ida Amanda Louise Josefsson

Var snart ett år sedan jag drog en längre presentation om mig. So here you go! Get to know me.


Jag är vanligtvis kass på att skriva en presentation om mig själv, men jag har inget val så lika bra att dra igång. Börja på det vanliga sättet kanske. Jag heter Ida Amanda Louise Josefsson. Amanda är mitt tilltalsnamn, är egentligen inte nöjd med något av mina namn, men sånt är livet. Jag är en tjej på 15 år och 9 månader. Snart Sweet 16! Jag går på en urdålig skola vid namn Friskolan i Kärna / Kärna Friskola. Man får absolut inte säga något av dom där namnen, men minns aldrig vilket! ^.- Jag är vanligtvis en mycket glad tjej med mycket tankar och åsikter. Jag har bloggat sedan 2008 men inte "seriöst" sedan 2010 om jag minns rätt. Startade då på en blogg som hette något liknande detta namnet, därefter amandaajosefssonn och sedan startade jag Rilfarna med min vän Evelina. Efter ett år eller något liknande bröt vi vänskapen i ett halvår och pga en händelse som fick mitt liv att vändas upp & ner började vi prata igen. Jag antar att allt händer av en anledning?

Såhär liten var jag för ett år sedan då bloggen skapades, 5/5-2011.

Snart är det ju dags att börja på gymnasiet, och förstaval för mig är Estet/Media på Mimers Hus. Jag är väldigt intresserad av foto, webdesign och jag vill bli journalist när jag blir vuxen. Förrutom foto är hästar mitt intresse. Jag & mamma har tre stycken hästar, varav det snart ska bli 5. Jag har två stycken, Qlementine och Lucky, mamma har en, Kiwi. I maj ska Qlementine och Kiwi föla! Qlementine har jag haft i snart fyra år och Lucky & Kiwi har vi haft i snart ett år. Mitt mål med hästarna är att vinna individuella SM i Gymkhana och kvala till GP-ponny med Trevina(min systers ponny).

Qlementine.
Trevina.
Lucky.

Kiwi.

Jag älskar serier, jag är beroende av TV-serier. Jag följer Two and a half men, Vampire Diaries, How I met your mother, Vänner, Gossip Girl & Glee. Jag älskar även bloggar och följer över 50 stycken, jobbigt att hålla ordning på alla bara ;) Mina favoritfilmer är Twilight & The Last Song. Mina favoritlåtar är Tröjan du hatar, En värld full av liv, Wherever I go, Mr. Know it all, She will be loved & Baby. Min favoritmat är tacos och grillad kyckling med potatisgratäng. Jag äter inte kött utan bara fisk & kyckling. Det värsta jag vet är skitsnack och folk som går bakom ryggen. Min favoritbloggare är & har alltid varit Sofia Genne, gennes.se. Min favoritfärg är rosa, marinblått och limegrönt. Jag älskar att matcha när jag rider, men avskyr att sticka ut i vardagen.

Jag är även en stolt BELIEBER och även ett huuuuuge Liam Payne fan! ♥ 1D & Biebah <3

Jag har ingenting mer att säga! :P Enjoy my blog!

Puss /Mandieh! ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Just nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en supersnygg luva eller en ryktborste :D Kolla gärna!:)



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html

2012-03-03 @ 19:57:42
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0