Pepp-komplex

Skulle du plastikoperera dig om det var gratis?
Varför?


Jag har komplex för min kropp, i stort sett allt. Jag avskyr mina fötter, mina ben, min mage, mina bröst, mitt ansikte, mitt hår, min vikt, min längd, mina axlar, mina armar och mina händer. Allt. Hur skrämmande är det inte? Vad har hänt med vårat samhälle när ungdomar mår dåligt över hur dom ser ut? Jag har så mycket komplex att jag i princip aldrig är med på idrotten i skolan eller äter i skolan.
image description

Varför har man egentligen komplex då? Kolla tonårstidningarna, överallt ser du "Beach 2012", bantningstips, superskinny tjejer. Men även i vardagen, tittar man så mycket som på en godis så får man den skämtsamma kommentaren "tjockis". Även fast man inte menar något med den så kan personen med dåligt självförtroende ta åt sig. Människor tänker sig inte riktigt för vad man säger till andra, även fast man inte menar någonting illa så kan det tas på fel sätt.


Hur fan kan man peppa varandra då? Sluta med dessa "skämtsamma kommentarer? Sluta jämföra med varandra? Jag har ingen aning. Jag försöker att intala mig själv att vi alla ser ut på olika sätt & tur är väl det! Hur kul hade det vart om alla var i storlek 34 och ingen hade några som helst former? Men man vill alltid vara det man inte är.

Jag tycker det är så fel att människor ska må dåligt över att de är lite kraftigare än andra, det är INGET fel med att vara det, så länge det inte är ohälsosamt och skadligt för kroppen eller sig själv. Jag mår dåligt när jag hör människor säga att de är tjocka, när de verkligen inte stämmer. Plus att jag tycker det är fint att vara lite kraftigare, hellre det än superskinny.

Det jag vill få fram är att man ska må bra, oavsett hur man är, oavsett hur man ser ut, oavsett vem man är. Huvudsaken är att man är sig själv.
* bantinngin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0